FANDOM

Tarih: 1263 Edit

Skeletonking

3 kahraman, Çılgın Kral Leoric karşısında

Birkaç savaşçı duydukları dedikodulardan, kara büyüleri, ve varolan iblisin varlığını araştırmak için Tristram'a gelir. Aralarında Kral Leoric'in oğlu Aidan'da vardır (Diablo I'de yönettiğimiz Warrior sınıfı aslında Kral'ın oğlu, gerçek adı Aidan'dır) Aidan, Westmarch'a yapılan saldırıda Lachdanan'ın komutası altında savaşmıştır. Savaştan sonra dönüp Tristram'a gelen Aidan, babasının ölümden kalktığını, Kraliyet asistanı Lazarus'un ve küçük kardeşinin kayıp olduğunu görünce eski bir Horadrim üyesi olan Deckard Cain'inde yardımıyla katedralin altına yolculuğa başlar. Babası Skeleton King'i öldürdüğü gibi The Butcher ve Lazarus'uda öldüren Aidan en sonunda Diablo tarafından tamamiyle dönüştürülmüş kardeşini bulur. Fakat asıl Diablo'nun planladığı şey gerçekleşmiştir. Aidan'ın hissettiğinden beri içindeki gücü gören Diablo, onun kardeşinden daha iyi bir beden olabileceğini düşünür. En sonunda Aidan onu yendiğinde Diablo aklını çelerek Soulstone'u kendisine takmasını ister. İblisle başa çıkabileceğini sanan Aidan Soulstone'u başına takar.

Tristram'a döndüğünde kasaba sakinleri tarafından kutlamalar yapılır. Ama Aidan bir daha eskisi gibi olmayacaktır. Kimsenin karanlık tarafından haberi yoktur. Deckard Cain onu arkadaşı olarak görür, Tristram'da iksir ticareti yapan cadı Adria ile aşk yaşarlar. Fakat çok kısa bir süre sonra savaşçı kasabadan ayrılıcaktır. Tristram'dan ayrılır ve iblise cevap vermek için Doğu'ya yolculuğa çıkar.