FANDOM

Tarih: 1262 Edit

Horadric kilisesinin boşaltılmasından ve Horadrim'in dağılmasından uzunca yıllar geçmiştir, artık insanlar Soulstone'ları, iblisleri, Horadrim'i tamamiyle unutmuşlardır. Birgün Leoric adında kahraman olarak anılan biri gelir ve kendisini Khanduras'ın kralı ilan eder. Bunun üzerine Tristram'ı krallığın başkenti, Diablo'nun altında yatılı olduğu terk edilmiş kiliseyi ise tahtı olarak seçer. Diablo'nun Soulstone'u yıllar geçmesinden dolayı artık zayıflamıştır. Diablo sonunda aklını çıkarabilmeyi başarır ve telepatik yolla en yakınındaki insanla bağ kurar, Kral'ın en güvendiği asistanı Lazarus'la. Tamamiyle serbest kalabilmesi için Soulstone'un kırılması gerekmektedir. Kısa sürede kuklası haline getirdiği Lazarus'u kilisenin alt bölümlerine çeker ve Soulstone'u kırdırır. Serbest kalan Diablo ilk olarak Kral Leoric'in aklına girmeyi dener, fakat Soulstone içinde gittikçe güçsüzleştiğinden tam kontrolü sağlayamaz. Leoric birisinin, veya birşeyin aklına girmeye çalıştığından şüphelenir ama kendi kendine çözebileceğini düşünüp kimseye anlatmaz. 4 yıl boyunca Diablo, Leoric'in aklını kontrol etmeye çalışır, her geçen gün aklı çökmekte olan kral, sonunda aklında olan dövüşü kaybetmeye başlamıştır.

Leoric Portrait

Leoric

Kral Leoric artık daha vahşi bir yol izlemeye başlar. Kasaba sakinlerine yüklenmeye başlayan Leoric'i insanlar artık Kara Kral olarak çağırmaya başlar. Yakınları artık birşeylerin ters gittiğini anlamaya başlamıştır. Lazarus bu durumdan korkar ve Diablo'yu korumak için Leoric'i, komşu bölge Westmarch'ın Khanduras'a saldıracağına hemen harekete geçmeleri gerektiğine ikna eder. Leoric büyük bir sinirle tüm ordusunu Westmarch'a gönderir. Ordunun gitmesiyle Diablo, Leoric'i tamamiyle ele geçirmeye çalışır. Herşeye rağmen Leoric'in ruhunun hala kendisine direndiğini anlayan Diablo, Leoric'i ele geçirmekten vazgeçer ve aklında kurduğu etkiyi geri çeker. Kral Leoric artık deli olarak kalmıştır. Diablo'nun planı Leoric'in oğlu Prens Albrecht'in bedenine girmektir. Lazarus, Albrecht'i kilisenin alt kısımlarına kaçırır. Buna karşı iyice deliye dönen Leoric artık düzgün göremez ve kasaba sakinlerini oğlunu kaçırmakla suçlar. Savaştan dönen Leoric'in en güvenilir, şövalyelerin kaptanı, Lachdanan kralın artık ne kadar deli olduğunu görür ve kral Leoric'i öldürür. Leoric öldüğü gibi hizmetindeki tüm şövalyeleri lanetler.

Olayın ardından Lazarus, kasabadaki birçok savaşçıyı katedralin içine götürür, orada kanlı The Butcher (kasap) tarafından tuzağa düşerler. Kral Leoric'in ruhu huzur bulamaz ve hala altın tacını takan iskeletine geri döner. Böylelikle Skeleton King (İskelet Kral) oluşur. Bu sırada krala saygılarını sunmak için gelen şövalyeler Skeleton King'i görür. Lachdanan kaçabilir fakat diğer tüm şövalyeler ölür. Ardından Skeleton King ölen tüm şövalyelerini iskelet askerler olarak kaldırmaya başlar.