FANDOM

Tarih: 1009-1019 Edit

Büyük Sürgün'ün ardından Tyrael üç büyük iblisin (Diablo -Dehşetin Efendisi-, Mephisto -Nefretin Efendisi-, Baal -Yıkımın Efendisi-) Sanctuary'de olduğunu öğrenir ve durdurmak için harekete geçer. Horadrim'i kuran Tyrael, çok güçlü büyücülerden bir ekip kurar, Deckard Cain'in atası Jered Cain ve Tal Rasha dahil. Tyrael, Horadrim'e Soulstone'ları (ruhtaşı) verir ve üç iblisin ruhunu bu taşlara hapis etmeleri için görevlendirir. Teker teker üç iblis avlanmaya başlar.

320px-Prime Evils

Üç Büyük İblis

Önce Mephisto, Baal ile birlikte Aranoch bölgesinde görülür. Hemen peşlerine düşen Horadrim'in bir grubu Mephisto'yu yakalayıp Soulstone'a hapis eder. Aranoch bölgesinde görünen Baal'ın peşine Tal Rasha ve ekibi düşer. Lot Gholein civarında Baal yenilir ama Soulstone'a hapis edilirken yıkıcı yapısından dolayı Soulstone'un bir kısmını kırar. Tal Rasha bir insan vücudunun Soulstone'u tamamlayabileceğini düşünerek gönüllü olur ve Baal'ı kendi vücuduna hapis eder. Ardından Horadrim kimsenin bulmaması umuduyla onu Aranoch çölünün uzak tarafında yedi mezardan birine kapatır. İki Soulstone'un yakın olmasının tehlikeli olabileceğini düşünen Horadrim Mephisto'nun Soulstone'ununu taşımaya karar verir. Mephisto'nun Soulstone'unu Kehjistan bölgesinde bulunan Zakarum birliğine keşişlerin koruması üzerine gönderilir. Uzun süredir kaçmayı başaran Diablo Khanduras dağlarından geçerek Batı'ya ilerlemeye devam eder. En sonunda Westmarch civarında yakalanan Diablo, Horadrim tarafından Khanduras'taki Talsande nehrinin yakınlarına saklanır ve mezarın üzerine Horadric kilisesini inşa ederler. Bir süre sonra bu kilise etrafında Tristram kasabası kurulucaktır.