FANDOM

Tarih: Diablo I ve Diablo II'den 3000 yıl öncesi, yaklaşık -1740Edit

238pxtyraelbyrichardbro

Tyrael

Zaman geçer ve Baş Şeytanlar (Diablo, Mephisto ve Baal) Sanctuary'i bulur. Cehennem sonunda aradığı fırsatı elde etmiştir. İnsan ırkının (insan ırkının diğer ve eski adı Nephalem) Cennet'e karşı potansiyel bir silah olduğunu fark ederler. Fakat Sanctuary'e gitme çabaları başarısızlık ile sonuçlanır. En sonunda Mephisto oğlu Lucion'u Sanctuary'e gönderir. Lucion, Sanctuary'de Triune adı verilen dini kurar ve insanları yanına çekmeye başlar. Inarius Cehennem güçlerine karşılık Cathedral of Light adlı dini kurar. 2 güç -Cennet'in Sanctuary'den haberi yokken- gizlice savaşırlar. Her ne kadar 2 dinde insanların günlük yaşamlarına burunlarını soksalar bile yinede Sanctuary bu savaştan fazla etkilenmez ve 2 din kendi aralarında üstünlük kuramaz. Ama bütün bunlar Lucion'un kız kardeşi Lilith'in sürgünden dönmesi ile değişecektir. Lilith yine insanlığı Cennet ve Cehennem'i feth etmek için kullanmak ister.

Tam o sırada, Uldyssian adında bir adam Lilith tarafından bulunur. Uldyssian'ın haberi olmadan Lilith ona büyülü güçler verir. Ardından Uldyssian yeni güçlerinden dolayı hem Triune hemde Cathedral of Light'ın hizmetkarlarını öldürmekle suçlanır. Lilith kendisini Lylia adında bir insan kılığına sokar ve Uldyssian'a isteklerini yaptırmak için etkiler. Uldyssian bu büyülü güçlerin tüm insanlarda saklı olduğunu düşünür ve küçük kardeşi Mendeln, uzaktan aile arkadaşı ve gizlice Uldyssian'dan hoşlanan tüccar Cyrus'un kızı Serenthia, çocukluk arkadaşı ve okçu Achilios ile 4 kişi Seram şehrinden kaçarlar. Uldyssian'ın tanıdığı, bir zamanlar yakın arkadaşı oldukları, komşuları artık onun yeni güçlerinden korkmaya başlamışlardır. Uldyssian, Triune ve Cathedral of Light'ı içinde bulunduğu kötü durum için suçlar ve güçlerinin başkalarında olabileceğini düşünür. İnsanların Triune veya Cathedral ile değil kendi seçimleriyle yaşabileceklerini savunur. Bu girişim başta zor olsada ardından lilith fark ettirmeden Uldyssian'ın yanındaki insanlara güçler vermeye başlar. İnsanlar büyülü güçleri kullanabildiklerini öğrendikçe Uldyssian'ın yanında toplanırlar. Edyrem adlı birlik oluşturulur, Uldyssian'da liderleri olur.

Yaşanan olaylar onları kargaşaya götürür. Lucion, -Triune'nin lideri ve Mephisto'nun oğlu- Uldyssian'ı yakalamak için Malic, Damos, Gulag ve Astrogha'yı gönderir.

Bu sırada Mendeln, Inarius ve Lilith'in oğlu ve Trag'Oul'un ilk hizmetkarı Rathma'nın dikkatini çeker. Rathma, Mendeln'i Trag'Oul'un istediği şekilde eğitir ve ikisi ilk Necromancer'lar olur.

Lilith, Worldstone'la birşeyler yapamayacaksa şuan yaptıklarının kendisini başarıya götürmeyeceğini fark eder. Worldstone, Inarius tarafından yaratılmış bir kristaldir ve Sanctuary'i diğer iki Dünya'dan (Cennet'le Cehennem) saklayıp insan ırkının güçlerini sınırlamakla görevlidir. Kristal yerinde kaldığı sürece, Lilith'in insan ordusu ne Cennet nede Cehennem ile savaşabilicektir. Uldyssian'ı Worldstone'un olduğu Arreat dağına gönderir. Uldyssian burada Worldstone'un koruyusu Bul'kathos ile savaşır ve yener. Bul'kathos Rathma ile Uldyssian'ın Worldstone Chamber'a girmesine izin verir. Rathma başarılı olabileceğinden emin olmadan Uldyssian'a Worldstone'u yoketmek yerine değiştirmesini önerir. Uldyssian'ın yapacağı Rathma'yı hayrete düşürecektir ve daha sonra Inarius'uda. Uldyssian kristalde öyle bir değişiklik yapar ki, Inarius'un bile onaramayacağı bir değişikliktir. Bu değişikliğin devasa sonuçları olucaktır ve sadece insan ırkının gücünün engelini açmakla kalmayıp aynı zamanda güçlerini dahada çoğaltıcaktır.

D2anendisastartbyratzgo

Worldstone

Inarius ise en sonunda bu çatışmanın bir parçası olmaya karar verir. Sanctuary'un yöneticisi olarak, kendisini Uldyssian'dan üstün görür ve onunla anlaşma yapmayı red eder. Bu durumdan dolayı en güvendiği yardımcısı Gamuel'i Uldyssian'ı öldürtmek için gönderir. Plan başarısız olur, hatta Inarius'u daha zor durumlara sokar. Inarius, sonunda Sanctuary'e gelen Diablo ile anlaşma yapıcaktır. Bu sırada insan güçleri gittikçe çoğalmaya başlar. Inarius her ne kadar Uldyssian'ı büyük bir tehdit olarak görmesede insanlığın önünü kesmek için çabaları her seferinde başarısız olmasından dolayı daha çaresiz bir hal alır (bunu kendisine itiraf etmeyi bile istemez). O anda Cehennem'in Baş Şeytan'larından biri olan Diablo, Inarius'a bir teklif sunar. Birlikte Uldyssian ve Edyrem'i yenmeyi planlarlar. Öte tarafta Cennet, Cehennem'in planlarından kuşkulanır. Tyrael Sanctuary'nin varlığını öğrenir ve Cennet'e haber verir.