FANDOM

Tarih: 1264 Edit

Baal Artwork

Baal

Marius'la birlikte Dark Wanderer (Karanlık Gezgin) Diablo'nun kardeşi Baal'ı kurtarmak için Doğu'ya Lut Gholein'e devam ederler. Tal Rasha'nın mezarını bulurlar fakat Dark Wanderer'ın Tristram'dan çıktığını öğrenen Tyrael onları beklemektedir. Tyrael ile Diablo sayesinde biraz daha güçlenmiş Wanderer savaşırlar lakin Tyrael'in Sanctuary'e müdahale etmesi yasaktır, bu sebeple onu öldüremez. O sırada Baal ise Marius'un varlığını hisseder ve ondan yardım istemeye başlar. Marius, Soulstone'u Tal Rasha'nın bedeninden çıkartır, Baal özgürdür artık. Tyrael Marius'un aklına girer ve yaptıklarının nelere yol açabileceğini söyler. Tyrael ona cesaretli olmasını söyler ve bir görev verir ardından Marius hemen oradan kaçar, Doğu krallığı Kurast'ta gitmesi gerekmektedir. Marius'un yaptığını telafi etmesinin tek yolu orada Cehennem'e giden portaldan geçip Hellforge'da Soulstone'u parçalamaktır. Tyrael, ne yazık ki, Marius gibi kaçamaz ve iki kardeş tarafından mezara kapatılır. Diablo ve Baal'ın Kurast'ta gittiğini gören Marius onları takip etmeye başlar.

Bu sırada Tal Rasha'nın mezarını arayanlar sadece Diablo değildir. Cain ile birlikte bir grup savaşçı Lut Gholein'e varmış, Lut Gholein sakinlerininde yardımıyla Arcane Sanctuary'e (Büyülü Tapınak) girmişlerdir. Burada aklını yitirip Diablo'nun hizmetkarı olan The Summoner ile karşılaşırlar (Diablo I'deki The Sorcerer sınıfı, Diablo'ya yenik düşüyor) Summoner onlara farklı oyunlar oynasada ekip sonunda Tal Rasha'nın mezarına girişi bulur. Duriel'i -Acının Prensi- yenerek Tyrael'i kurtarırlar. Wanderer ile Baal'ın yerini öğrenen kahramanlar, Kurast'ta, Doğu'ya, Zakarum şehrine yola çıkarlar.