FANDOM

Tarih: 1264 Edit

Dark Wanderer gittikçe Diablo olmaya devam etmektedir, bu sırada ikili büyük kardeş Mephisto'yu kurtarma çalışması için Kurast'ta giderler. Fakat henüz onlar gitmeden Zakarum kilisesi, Mephisto'nun oyunlarından etkilenmeye başlar. Khalim hariç tüm Zakarum, Mephisto'nun cebindedir. High Council of Zakarum (Zakarum Konseyi) artık Mephisto'nun Sanctuary'deki kolu olur. İki kardeş Mephisto'ya ulaşmakta başta zorluk çekselerde ardından üçlü tekrar birleşir. O sırada Dark Wanderer artık tamamiyle Dehşetin Efendisi, Diablo formunu alır ve üç kardeş Cehennem'e giden bir portal açarlar. Diablo, savaşan Azmodan ile Belial'den Cehennem'i geri almalıdır ve portala girerek Cehennem'e gider.

Mephisto artwork

Mephisto

Tüm bunlara şahit olan Marius, Başmelek Tyrael'in ona bahsettiği cesareti bulamaz ve hemen oradan kaçar. Bir süre sonra akıl hastanesine düşücektir.

Kısa süre sonra Baal, Diablo'nun yanına gider, kahramanlar en alt seviyeye indiğinde Mephisto vardır sadece. Üçlü kahramanların onları kovaladıklarını biliyor olmalılar ki, Mephisto'yu korumak için arkada bırakmışlar. Yinede, Mephisto kahramanlar tarafından yenilir. Soulstone'u alınır, ardından kahramanlar Cehennem'e doğru giderler.