FANDOM

D3 RoS logo

Zachodnia Marchia - jedno z Zachodnich Królestw, występujące w Diablo III: Reaper of Souls. Sąsiaduje z królestwem Khanduras.

Przed akcją Diablo I

Gdy król Leoryk, władca królestwa Khanduras, popadł w obłęd, wbrew woli swoich doradców wysłał armię do walki z o wiele potężniejszą Zachodnią Marchią, bowiem w swoim szaleństwie uważał, że państwo to zamierza zaatakować jego kraj. Zachodniej Marchii udało się jednak z łatwością rozgromić jego siły. Khanduras prawdopodobnie nigdy nie podniosło się po tej porażce. O klęskę w wojnie Leoryk oskarżył swoich poddanych, w tym nawet swoją własną małżonkę - rozpoczęła się długa i krwawa fala prześladowań, a w kraju zapanował terror. Doprowadziła ona do skutku odwrotnego od zamierzonego, bowiem Leoryk wkrótce został obalony i zamordowany przez własnych żołnierzy.

Diablo III: Reaper of Souls

Gdy Maltael powrócił i rozkazał swoim oddziałom żniwiarzy przepuścić atak na królestwo, doszło do krwawej walki. Zachodnia Marchia zostaje wyzwolona, kiedy nefalem przybywa i pokonuje Urzaela, przybocznego Mathaela.