Diablo Wiki
Advertisement
Diablo I - Wojownik

Portret wojownika

Wojownik to wszechstronnie wyszkolony żołnierz.

Jest to najprostsza klasa w obsłudze.

Tło i pochodzenie[]

Wojownicy z krain Khanduras są dobrze wyszkoleni we wszystkich rodzajach broni. Są silni, dobrze zbudowani fizycznie oraz twardzi. Wyróżniają się sztuką walki w zwarciu, natomiast na ogół wcale lub prawie wcale nie znają się na magii. Ze względu na długie okresy przebywania poza domem, częściowo są w stanie kompensować brak kowala w pobliżu, samemu naprawiając broń oraz zbroję.

Tym rzemiosłem trudni się szerokie grono siepaczy - od biorących udział w krucjatach paladynów, aż po pozbawionych skrupułów najemników. Wojowników można znaleźć po prostu wszędzie tam, gdzie istnieje militarny konflikt. Wielu z tych awanturników przyłączyło się do króla Leoryka i ruszyło do walki z północnym królestwem Zachodniej Marchii. Kiedy ognie wojny już się wypaliły, ci wojownicy wrócili do domów, do ojczyzny, którą zastali pogrążoną w chaosie. W związku ze stale pogłębiającym się kryzysem, po królestwie krążyły mroczne pogłoski o tajemniczej śmierci króla Leoryka, a także o złu, które zaczaiło się w  katedrze Tristram. Te wieści przyciągnęły do Khanduas wielu żądnych chwały poszukiwaczy przygód. Mimo ostrzeżeń mieszkańców Tristram, wielu śmiałków zapuściło się w labirynt podziemi pod starym kościołem. Potem słuch o nich zaginął…

Niezależnie od tego, czy kieruje nimi męstwo, honor, szaleństwo czy chciwość, każdego dnia do Tristram ściągają kolejni wojownicy, gotowi rzucić wyzwanie nieznanemu zagrożeniu, które czeka na nich pod ziemią.[1]

Według opowieści jeden z tych wielkich wojowników miał na imię Aidan i to właśnie on zgładził Diablo w katakumbach katedry w Tristram, a następnie został opętany przez demona (Pana Grozy), stając się jego "naczyniem".[2]

Źródła[]

Diablo I (Podręcznik)

Diablo II

  1. Diablo (gra) (Podręcznik)
  2. Diablo II
Advertisement