Diablo Wiki
Advertisement

Upadli to potwory wygnane z płonących piekieł. Przez pewien czas były rękami Azmodana pomagając mu w sprawach, których nigdy by się nie podjął. Upadli byli pierwszym instrumentem Azmodana gdy chciał przejąć władzę Diablo i jego braci. Jednak po poniesieniu klęski upadli znaleźli się w centrum gniewu Diablo. Zostały zmienione w małe, śmieszne diabliki zupełne przeciwieństwo swojej poprzedniej formy.

Opis[]

Te chochlikowate potwory wykazują tendencję ataku w grupie a zmorzoną snem wioskę potrafią splądrować w kilka minut. Mały wzrost i małpi wygląd tych stworzeń oraz niewyobrażalna siła daje im w walce ogromną przewagę. Poza zabijaniem, podobną przyjemność sprawia im jedynie rozmnażanie, tak więc spodziewaj się zastać je raczej w dużych ilościach. Jednakże, ze względu na ich niewielkie rozmiary, tchórzostwo wydaje się być jedną z głównych cech tego gatunku. Szybko wycofują się gdy jeden z braci padnie w walce, próbując się przegrupować. W takiej sytuacji nigdy nie odwracaj się do nich plecami, ponieważ ich żądza niszczenia w końcu weźmie górę nad przezornością, co popchnie ich do ponownego ataku.[1]

Wyróżnia się pięć typów upadłych:

Diablik[]

Upadly1

Diabliki to najpospolitsze demony z rodziny Upadłych. Są typowymi upadłymi w wyglądzie i zachowaniu: małe, czerwone, żądne krwi i tchórzliwe.

Szaman[]

Updaly2

Upadli szamani prowadzą obozy upadłych. Słyszano również o pogłoskach, jako by posiadły umiejętność wskrzeszania diablików.

Szaleniec[]

Upadly3

Te rozwścieczone, większe upadłe kreatury są z pozoru rozdęte tak, że w każdym momencie mogą wybuchnąć. Wrażenie to jest podparte faktem, że te szalone demony pędzą ku swoim zamierzonym ofiarom i dźgają siebie dopóki, dopóty nie wybuchną. Bardziej odpowiednia nazwa dla tych maniakalnych stworów nie mogła zostać znaleziona.

Nadzorca[]

Upadly4

Upadły nadzorca wprowadza swoje mniejsze szarże diablików w stan furii poprzez skakanie i warczenie. Nadzorca w grupie upadłych nie wróży dobrze, gdyż tchórzostwo, które zazwyczaj charakteryzuje diabliki, jest tłamszone przez strach ich o wiele większych pobratymców.

Ogary[]

Upadly5

Te śliniące się abominacje są powszechnie napotykane wśród grup upadłych i są używanie jako strażnicze psy, juczne zwierzęta lub nawet jako jedzenie przez ich demonicznych mistrzów. Bestie te są lojalne do granic możliwości, pomimo tego jak są wykorzystywane.

Diablo: Hellfire (niekanoniczne)[]

Monstrualny Diablik[]

Kuzyni diablików, których można spotkać w Kryptach Demonów.

W przeciwieństwie do mniejszych przedstawicieli swego rodzaju, te są znacznie silniejsze, ale też odważniejsze. Nie uciekają z pola bitwy, kiedy ich bracia zginą w walce na ich oczach.

  1. Diablo (gra) (Podręcznik)
Advertisement