Diablo Wiki
Advertisement

Opis[]

Diablo I - Telekineza

To wszechstronnie użyteczne zaklęcie wywodzi się z ćwiczenia treningowego używanego przez Horadrimów, kiedy osiągali określony punkt w swoim treningu. Skrępowani oraz zamknięci w celi, horadrimscy akolici mieli bowiem za zadanie otworzyć zamek celi za pomocą klucza, który leżał tuż przed nimi. Trudność polegała na tym, że uczniowie musieli użyć klucza jedynie za pomocą siły swojego umysłu. Dzięki intensywnej koncentracji oraz doskonałej kontroli, akolita mógł manipulować kluczem tak, jakby był trzymany przez niewidzialną dłoń. Ci, którym udało się otworzyć drzwi celi, mogli przejść do kolejnego etapu szkolenia. Istnieją pewne spekulacje co do losu tych nieszczęśników, którym brakowało odpowiedniej determinacji, aby wydostać się ze swej celi. Choć kontrowersyjne, trudno jest je obecnie zweryfikować. Dziś to zaklęcie służy głównie jako przypomnienie, że to, co kiedyś było prostym ćwiczeniem umysłowym dla Horadrimów, teraz jest trudną sztuką znaną niewielu czarownikom. Telekineza może okazać się bardzo przydatna w poruszaniu się  po wszelkich ciągnących się kilometrami lochach, w których wbudowanych jest wiele mechanizmów, takich jak na przykład ukryte drzwi lub zawieszone skrzynie, najpewniej chronionymi przez rozmaite pułapki. Mistrzowie tego zaklęcia potrafią użyć telekinezy również do odrzucania nacierających na nich przeciwników.

Źródła[]

Diablo I (Podręcznik)

Advertisement