Diablo Wiki
Advertisement

Szkielety to zwykła, regularna, krucha armia, która występuje zawsze na miejscach wielkich pobojowisk bądź głęboko skrytych kryptach, często pod wielkimi metropoliami oraz okolicznymi wioskami. Są stworzone za pomocą silnej magii. Mogą być także przywoływane na rozkazy przez np. Nekromantów .

Opis[]

Szkielety pojawiają się często w mieszanych grupach np. wojownicy i łucznicy. Są to szkielety poległych niegdyś wojowników Sanktuarium, niekiedy także bohaterów. Można je spotkać wszędzie zaczynając od wilgotnych krypt przez wielkie bastiony, a kończąc na gorących od słońca piaskach pustyni Kaldeum. Jednym z najsławniejszych szkieletów był Król Leoryk, zwany także Królem Szkieletów.

Z zapisków Vischara Orousa, przełożonego biblioteki Przymierza Zaresh Bractwa Vizjerei:

Są to szczątki szkieletów wojowników, którzy albo zginęli jako żołnierze w jakiejś mrocznej kampanii, albo zostali zdradzeni przez tych, którym najbardziej ufali. Te oddziały Potępionych, teraz ożywione przez nadnaturalne siły, nieustannie poszukują nowych rekrutów, którzy dołączą do ich szeregów. Jeśli nasze największe obawy okażą się prawdziwe, szkieletowi wojownicy, o których mówi się, że nawiedzają miasto Tristram, mogą być wypaczonymi szczątkami dzielnych Horadrimskich mnichów spoczywających w katakumbach pod kościołem. Tylko niewiarygodnie potężne zło mogło zakłócić spokojny sen tych pustelników.

Szkielety zwykle znajdują się w miejscach, w których chowano zmarłych lub na polach wielkich bitew. Choć fizycznie kruche, nigdy nie brakuje ich liczebnie, ponieważ ci, którzy polegli w walce, skazani są na wieczną żądzę mordu. W połączeniu z bezmyślną wściekłością, czyni ich to niebezpiecznym przeciwnikiem.[1]

Szkielet Łucznik[]

Diablo - Szkielet Łucznik

Diablo - Szkielet Łucznik

Szkielety nie pragną pożerać ciał żywych, jak robi to wielu innych ich nieumarłych kuzynów. Oni pragną jedynie zabijać żyjących, aby uzyskać swego rodzaju awans w szkieletowej armii. Są tak zdeterminowani w polowaniu na żywych, że niektórzy z tych ożywieńców chwytają za łuki, byleby tylko móc zadać śmierć.

  1. Diablo (gra) (Podręcznik)
Advertisement