Diablo Wiki
Advertisement
Mroczny Wędrowiec w Klasztorze Łotrzyc

Mroczny Wędrowiec wypacza Klasztor Sióstr Niewidzącego Oka.

Splugawienie Klasztoru Łotrzyc (lub Splugawienie Wschodniej Bramy) - wydarzenie, do którego doszło w 1265 roku, ukazane w Diablo II. Miało ono miejsce we Wschodniej Bramie, zwanej też Klasztorem Łotrzyc i polegało na przejęciu władzy nad Siostrami Niewidzącego Oka zwanymi inaczej właśnie Łotrzycami przez Pomniejszą Złą Andariel, która dokonała tego z polecenia Władcy Grozy - Diablo.

Historia[]

Zakon Niewidzącego Oka[]

Zakon Sióstr Niewidzącego Oka, czasami nazywany Łotrzycami, był tajną organizacją złożoną z kobiet-wojowniczek działających w Khanduras, położonym na zachodzie królestwie. Pewnego dnia w roku 1263 doszła ich wieść, że w Tristram zagnieździło się pradawne zło i zdołało ono wypaczyć już po części króla Leoryka. Do walki z nim stanęli następca tronu Aidan, mag Vizjerei Jazreth oraz jedna z przybyłych ze Wschodniej Bramy wojowniczek Moreina.

Okazało się, że złem jest nie kto inny jak potężny demon imieniem Diablo, lepiej znany pod nazwą Władcy Grozy. Chociaż demona pokonano to Aidan postanowił uniemożliwić jego kolejne uwięzienie i skazanie Tristramu na dalsze męczarnie poprzez trzymanie go w podziemiach zrujnowanej katedry. Wbił więc jego Kamień Dusz w swoje czoło, przez co postanowił powędrować na wschód. Odtąd Aidan miał się stać znany pod nazwą Mrocznego Wędrowca, niestety nie tylko jego dosięgło demoniczne wypaczenie. Jak się miało okazać dotknęło ono również Moreinę i Jazretha.

Splugawienie[]

Zaledwie rok później Aidan, Moreina i Jazreth poszli każde w swoją stronę. Niemniej wkrótce Mroczny Wędrowiec dotarł do Klasztoru Łotrzyc, wskrzeszając zmarłych oraz prowadząc szybki oraz brutalny najazd na klasztor. Ten stanął w płomieniach, a z niego wyszedł wraz z Aidanem jedyny ocalały - Marius. Po zniszczeniu karczemnej części szkielety napadły na resztę miejsca, zaś wkrótce potem Diablo wezwał do siebie Andariel. Ta zaś wezwała demony oraz spętała dusze wielu poległych sióstr, zamieniając budynek w swoją fortecę. Ocalałe siostry pod wodzą kapitan Kashyi i arcykapłanki Akary uciekły, zakładając obóz w celu odbicia swojego świętego miejsca.

Odbicie Klasztoru[]

Kiedy do uszu poszukiwaczy przygód doszły słuchy o tym, że Zakon został wyniszczony, udali się do Khandurasu, gdzie spotkali uciekinierki. Razem z siłami ocalałych z zepsucia wojowniczek przedarli się przez wrogie zastępy, sprowadzili Deckarda Caina ze zrujnowanego Tristram, po czym osobiście zabili wszystkie spaczone siostry przed klasztorem. W środku budowli bohaterowie przedarli się przez wielkie lochy, po czym zabili Andariel, kończąc tym samym demoniczne spaczenie w tym miejscu.

Ofiary Splugawienia[]

Advertisement