Diablo Wiki
Advertisement

Niektórzy ludzie są tak spragnieni wiedzy i potęgi, że gotowi sprzedać swe dusze Panom Piekła, w zamian za otrzymanie darów, które i tak nieuchronnie obrócą się przeciw nim samym. Była jedna taka grupa, mroczny krąg czarodziei, którzy zapragnęli posiąść moc tworzenia. W magiczny sposób stworzyli rasę istot, które miały im służyć, a także pełnić rolę posłańców. Udało im się to osiągnąć dzięki piekielnym zdolnościom nabytym w tym tajemniczym pakcie. Owocami ich prac były małe, uskrzydlone, nietoperzowate diabliki: zwinne i niezwykle sprytne. Każdy z czarowników stworzył istotę, która odzwierciedlała jego magiczną specjalizację. Owe czarty miały być przeznaczone do wykonywania czynności zbyt trywialnych, jak na standardy magów z owego kręgu.

Początkowo ci zepsuci czarnoksiężnicy radowali się z sukcesu swojego eksperymentu, lecz niebawem zauważyli, iż Alae nie służyli im tak lojalnie, jak by tego chcieli. Stworzenia zaczęły potajemnie żywić się esencją swych mistrzów, osłabiając, a w końcu doprowadzając w ten sposób do ich śmierci. Magowie próbowali zniszczyć stworzone przez siebie istoty, lecz one zrzeszyły się do walki przeciwko nim. Skrzydlate czarty rozmnażały się w sekrecie poza obszarem zamieszkiwanym przez czarowników. Kiedy były już gotowe, w wielkiej gromadzie zaatakowały i zabiły swych byłych panów. Do dzisiejszego dnia potomkowie tych stworzeń terroryzują całą okolicę.

Nie lekceważ tych plugawych demonów. Fizycznie są słabi, lecz za to bardzo szybcy. Wiele z nich posiada nadnaturalne zdolności odzwierciedlające potęgę swych stwórców. Potwory te uwielbiają korzystać z ostrych jak brzytwa szponów i haczykowatych skrzydeł, aby ciąć na strzępy twarze swych ofiar.[1]

  1. Diablo (gra) (Podręcznik)
Advertisement