FANDOM

D3 logo

Kapitan Rumford – postać, występująca w Diablo III. Dowódca straży w Nowym Tristram. Jest wysokim brunetem ubranym w żelazną kolczugę z hełem przypominającym hełm konkwistadorów oraz długi płaszcz ciemnego koloru. Cechuje go odwaga i optymizm.

Przed akcją Diablo III

Najpewniej urodził się w Nowym Tristram. Przed objęciem stanowiska dowódcy straży był porucznikiem a przedtem farmerem. Podczas oblężenia Nowego Tristram, Rumford dołączył do straży miejskiej. Po upadku gwiazdy, oddział kapitana Daltyna wyruszył do starej katedry. Tam jednak zaczaili się na niego i innych ożywieńcy. Wszyscy strażnicy zginęli w tym kapitan Daltyn. Po śmierci kapitana, dowódcą został Rumford. Zebrał oddział czterech strażników i z ich pomocą odpierał ataki ożywieńców na wschodnią bramę miasta.

Diablo III

Przybycie Nefalema

Nefalem przybył kilka dni po upadku gwiazdy na starą katedrę. Razem z Rumfordem i jego ludźmi odparł dwa ataki ożywieńców. Po tym wydarzeniu, kapitan wysyła bohatera do Lei, która przebywa w karczmie "Pod Zarżniętym Cielakiem". Po powrocie z karczmy, Rumford odpiera kolejny atak nieumarłych zabijając Plugawą Matkę a następnie wskazuje Nefalemowi drogę do katedry.

Oblężenie Tristram i śmierć

Przez cały wątek fabularny aktu I, Rumford przebywa na placu przed karczmą w Nowym Tristram. Po spaleniu wioski rybackiej Wortham i powrocie do Tristram, Nefalrm podążając ku ruinom Starego Tristram, Nefalem natyka się na zwłoki kapitana Rumforda.

Dalsze losy

W czwartym akcie duch Rumforda pojawia się przed Tyraelem i Nefalemem a następnie zamienia się w Aspekt Grzechu.

Ciekawostki

  • Gdy bohater wejdzie w interakcję ze zwłokami Rumforda, Nefalem wypowie te oto słowa: "Poległ kolejny dobry człowiek".