FANDOM

D2 logoD3 logoD3 RoS logo

Moja podróż do Pandamonium pozwoliła mi zobaczyć nowy świat – taki, który jest zbyt wybujały dla oczu śmiertelnika. Pradawne pola bitewne rozciągały się przede mną, pustkowie zamieszkiwane prze bestie. Potwory przeszukiwały połacie ziemi w nieskończoność szukając pradawnej magii, której tajniki wlokły się przez wieki.
 Deckard Cain
Pandemonium — jedno z królestw Stworzenia.

Historia

Opis

Pandemonium leży w epicentrum rzeczywistości. Jest to "blizna" bitwy, pomiędzy Anu i Tathametem. Ta bitwa dała mu oraz Aniołom i Demonom życie. Królestwo uchodzi za skrzyżowanie dróg wszystkich istot, a jego centrum działa jak ogniwo dla Wysokich Niebios i Płonących Piekieł. To siedlisko pierwotnej enrgii, która formuje ląd tuż przy centrum, a na granicach żeruje śmierć i zniszczenie. Pandemonium ma kilka ojczystych ras, ale nie są to ludzie. Pandamonium jest królestwem egzystującym po za ludzkim zrozumieniem. Pandemonium jest rozległym, pełnym chaosu i szorstkości królestwem, a jego mieszkańcy muszą być sprytni aby przeżyć.

Wieczny Konflikt

Information_icon.pngOsobny artykuł: Wieczny Konflikt.

W centrum Pandemonium znajdował się Kamień Świata. To przez ten obiekt rozpoczął się Wieczny Konflikt, a większość jego bitew była właśnie toczona w Pandemonium. Władza nad Pandemonium zmieniała się bardzo często. Poprzez to Pandemonium nasyciło się esencją zarówno Demonów jak i Aniołów.

Poprzez Zniknięcie Kamienia Świata i działania Inariusa i Lilith Wieczny Konflikt osłabł, a uwagę Piekieł i Niebios przyciągnęło Sanktuarium. Lecz nawet teraz blizny konfliktu wciąż istnieją - truchła upadłych Demonów pozostały w Pandemonium, a kilka z nich leżało tam tak długo, że stały się obiektami petryfikacji. Podobnie fortece zbudowane przez Anioły aby chronić się przed Demonami, zostały opuszczone. Niektóre Demony zostały uwięzione przez Anioły w pułapkach czasu. Niektórzy mieszkańcy Pandemonium przenieśli się do opuszczonych Baraków Aniołów. Inni - głównie Demony czekają w królestwie, nie chcąc powrócić do Piekieł, gdyż za bardzo przyzwyczaili się do przemocy panującej w tej krainie.

W Grze

Diablo II

Forteca Pandemonium jest odwiedzana przez Nefalema w Diablo II, ale samo królestwo jest niedostępne.

Diablo III

Królestwo Pandemonium, podobnie jak wspomniana powyżej Forteca jest odwiedzana prze Nefalema podczas wykonywania zadań ekspansji Reaper of Souls.