FANDOM

D1 logoHellfireD2 logoD3 logoD3 RoS logo

"Niebiosa zapłaczą płomiennymi łzami! Prawi upadną przed niegodziwcami! I całe Stworzenie zadrży na widok płonących sztandarów Piekieł!"
 - Mefisto[źródło]

Hell-cncpt

Płonące Piekła

Płonące Piekła inaczej Podziemia, lub po prostu Piekło – jest miejscem zrodzenia wszystkich demonów i kompletnym przeciwieństwem Wysokich Niebios. To właśnie tutaj biorą swój początek demony i jeśli zostaną pokonane, odrodzą się w czasie[1], a mianowicie z Ciemnej Otchłani[2].

Dane

Informacje Ogólne

Piekło jest poprzecinane sieciami podziemnych jaskiń oraz usiane płaskowyżami. Magmowe rzeki meandrują przez całą krainę, a morza popiołów ciągną się setkami mil. Piekło jest spowite nieustannym zmierzchem, a powietrze przepełnia siarka. Dla śmiertelników, chodzenie po Piekle jest jak chodzenie po rozgrzanym piecu. Większe połacie Piekła mają wysoką temperaturę, lecz mimo tego śmiertelnicy są w stanie ją przetrzymać.

Piekło podzielone jest na siedem królestw, z których każdy odpowiada jednemu z Władcy Piekieł [3] i które geograficznie podzielone są na wyższe i niższe regiony. Poziomy Piekieł wypełniają Pustkę i nie mają granic. Siedem królestw jest zlokalizowanych w centrum Piekła, podczas gdy zewnętrzne rubieże Piekieł są kontrolowane przez Kafarowych Hegemonów.[4]

Dusze najbardziej bezlitosnych, nienawistnych i brutalnych wojowników wojen śmiertelników często trafiają na wieczne potępienie do Piekła.

Czasami, na przestrzeni wieków, Piekło i Sanktuarium stykają się ze sobą, co ułatwia demonom przedostanie się do królestwa śmiertelników chociażby poprzez przywołania.[5]

Historia

Jak cała reszta Stworzenia, Piekło powstało po ostatecznej walce między Anu i Tathametem, którego szczątki dały początek Piekłu oraz demonom, które wyłoniły się z niego niczym robaki z truchła. W przeciwieństwie do Niebios, które miały określone granice to Piekło nieustannie je zmieniało, a królestwa Władców Piekieł nigdy nie były stałe. Tak jak Niebiosa, Piekło ma swoje fizyczne miejsce we wszechświecie [6]; tak jak w przypadku zbliżenia do Sanktuarium możliwe jest także przedostanie się demonów spod ziemi.[7]

To właśnie przez istnienie Sanktuarium Piekło popadło w wewnętrzny konflikt. Nawet po Wojnie Grzechu, Najwyższy Źli wierzyli, że ludzie mogą stać się sługami Piekieł, podczas gdy Pomniejsze Zła postrzegali skupienie na ludzkości jako niechcianą dewiację od Wielkiego Konfliktu. Skutkiem wojny domowej było Mroczne Wygnanie, lecz w następstwie Azmodan i Belial złamali swój sojusz i zaczęli walczyć ze sobą.[8]
Hell Portal

Brama do Piekła w Kazamatach Nienawiści.

Płonące Piekła zmieniły swego władcę raz jeszcze, wieki po Mrocznym Wygnaniu. Diablo zdołał zebrać w sobie esencję wszystkich sześciu Władców Piekieł i po tym, jak wezwał wszystkie legiony Piekieł pod swoje dowództwo, zaatakował Wysokie Niebiosa. Jednakże, poległ [9] i obrócił się w pył. Inwazja demonów zakończyła się niepowodzeniem, a Piekła straciły wszystkich swoich władców za jednym razem.[10]

W grze

Diablo I

Niższe poziomy Katedry w Tristram są zasadniczo Piekłem, które "wypływa" do Sanktuarium.

Diablo II

W Diablo II główni bohaterowie podróżują do Płonących Piekieł w akcie IV by pokonać Diablo.

Piekła wyglądają tu podobnie do tych opisanych w greckiej mitologii, ze ścieżkami stworzonymi z czarnego kamienia otoczonego lawą i wypełnionego okropnymi potworami oraz zapomnianymi, grzesznymi duszami skazanymi na wieczne potępienie.

Znajduje się tam także wiele zrujnowanych budowli.

Diablo Immortal

Piekło będzie odwiedzane w Diablo Immortal.
Url

Krater Arreat

Diablo III

Diablo III, armie Azmodana wypełzają z głębin Góry Arreat, co zostało przez nefalema porównane jako przeniesienie Piekła do samego krateru, mimo faktu, że krater góry nie jest częścią Płonących Piekieł. Także w Wysokich Niebiosach gracze muszą zniszczyć demoniczne portale Diablo, które z kolei zabierają ich do Płonących Piekieł. W końcu, podczas walki z Diablo, Najwyższe Zło ukaże swą prawdziwą postać przenosząc bohaterów do Krainy Grozy.

Znane lokacje

Królestwa

Inne

Przypisy

  1. Gniew
  2. Diablo II,Akt IV
  3. Księga Caina
  4. Diablo III, wpis o Kafarowym Hegemonie w dzienniku
  5. Pajęczy Księżyc
  6. Księga Caina
  7. Fałszywy Prorok
  8. Diablo
  9. Diablo III, Akt IV
  10. Diablo III, Akt IV