FANDOM

Królestwo Cienia – druga książka Richarda A. Knaaka osadzona w uniwersum Diablo. Została napisana w 2002 roku. Na język polski została przetłumaczona w następnym roku przez Annę Studniarek, nakładem wydawnictwa ISA[1]. Głównym bohaterem książki jest przywódca najemników Kentril Dumon. W książce ważną rolę odgrywa także nekromanta Zayl, będący również głównym bohaterem Pajęczego Księżyca oraz jednym z głównych bohaterów Nawałnicy Światła.

Opis

Legenda mówi o dawno wymarłym mieście Ureh, według niektórych bramie prowadzącej do Wysokich Niebios. Uważa się, że co dwa tysiące lat, gdy układ gwiazd jest odpowiedni, a cień góry Nymyr pada na ruiny, Ureh się odradza - ukazując wszystkie swe bogactwa śmiałkom, którzy odważą się ich szukać. Po trwających całe życie badaniach i skomplikowanych obliczeniach, czarodziej Vizjerei, Quov Tsin będzie świadkiem odrodzenia Ureh. Jednak to, co czeka na Tsina i jego najemników, nie przypomina w niczym tego, czego się spodziewali. Okaże się bowiem, że marzenie o świetlistym Ureh jest wypaczonym koszmarem, który nieubłaganie wciągnie ich do Królestwa Cienia.

Postacie

Lista bohaterów książki:

Główne

Najemnicy Dumona

Inne postacie

Wspominane

Ciekawostki

Przypisy

  1. Książka na stronie Wydawnictwa ISA
  2. Diablo: Archiwum na stronie wydawnictwa Fabryka Słów