Diablo Wiki
Advertisement

Królestwo Cienia – druga książka Richarda A. Knaaka osadzona w uniwersum Diablo. Została napisana w 2002 roku. Na język polski została przetłumaczona w następnym roku przez Annę Studniarek, nakładem wydawnictwa ISA[1]. Głównym bohaterem książki jest przywódca najemników Kentril Dumon. W książce ważną rolę odgrywa także nekromanta Zayl, będący również głównym bohaterem Pajęczego Księżyca oraz jednym z głównych bohaterów Nawałnicy Światła.

Opis[]

Od zarania dziejów zastępy aniołów z Wysokich Niebios i diabelskie hordy z Płonących Piekieł ścierały się w walce o los wszelkiego stworzenia. Ta walka przeniosła się do świata ludzi... żaden Człowiek, Anioł ani Demon nie będzie mógł stać na uboczu...

Legenda mówi o dawno wymarłym mieście Ureh, według niektórych bramie prowadzącej do Wysokich Niebios. Uważa się, że co dwa tysiące lat, gdy układ gwiazd jest odpowiedni, a cień góry Nymyr pada na ruiny, Ureh się odradza - ukazując wszystkie swe bogactwa śmiałkom, którzy odważą się ich szukać. Po trwających całe życie badaniach i skomplikowanych obliczeniach, czarodziej Vizjerei, Quov Tsin będzie świadkiem odrodzenia Ureh. Jednak to, co czeka na Tsina i jego najemników, nie przypomina w niczym tego, czego się spodziewali. Okaże się bowiem, że marzenie o świetlistym Ureh jest wypaczonym koszmarem, który nieubłaganie wciągnie ich do Królestwa Cienia.

Postacie[]

Lista bohaterów książki:

Główne[]

Najemnicy Dumona[]

Inne postacie[]

Wspominane[]

Ciekawostki[]

  • Fabuła książki osadzona jest w tym samym czasie co Diablo II, na krótko przes zniszczeniem Kamienia Świata.
  • Prawdopodobnie książka miał wejść w skład drugiej części Diablo Archiwum, którego pierwszą część wydała Fabryka Słów, jednak Blizzard Entertainment przekazała prawa do wydawania książek na podstawie gier z serii Diablo, Starcraft i Warcraft w Polsce wydawnictwu Insygnis[2].

Przypisy[]

Advertisement