Diablo Wiki
Advertisement
Kamień Duszy Diablo

Kamień Dusz użyty by powstrzymać Diablo.

Kamienie Dusz – troje oryginalnych artefaktów, które stworzono by przechowywać esencje Najwyższych Złych. Najpewniej zostały stworzone przez Zoltuna Kulla, członka zakonu Horadrimów.

Historia[]

Okoliczności powstania[]

Kamienie Dusz były trzema klejnotami przekazanymi Horadrimom przez archanioła Tyraela. Zostały stworzone, aby spętać i uwięzić w nich esencje Diablo, Mefisto oraz Baala, czyli Pierwotnych Złych Braci, którzy zostali wygnani do Sanktuarium.

Kamienie Dusz działają tylko na istoty niecielesne, a zatem nie mają władzy nad żywymi, oddychającymi stworzeniami. Po aktywacji, Kamienie te tworzą silną, „duchową” próżnię. Wszelkie nie fizyczne istoty będące w zasięgu tej próżni są wciągane do płonących zakamarków Kamienia Duszy i na zawsze zostają w nich uwięzione. Mogą się stamtąd wydostać tylko wtedy, gdy Kamień Duszy jest dezaktywowany lub zniszczony.

W praktyce moc Kamieni Dusz okazała się znacznie trudniejsza do wykorzystania, gdy przyszło ich użyć przeciwko legendarnym braciom. Odkryli oni bowiem, iż opętanie śmiertelnika chroni ich przed działaniem Kamieni. Jedynie śmierć naczynia umożliwiała wygnanie nieczystej esencji z ciała, a następnie wystawienie jej na działanie Kamienia Duszy. Wiązało się to zwykle z celowym zabijaniem niewinnych ofiar przez Horadrimskich tropicieli.

Mefisto oraz Diablo, kiedy zostali już odnalezieni, zostali zamknięci w Kamieniach Dusz bez szczególnych trudności. Schwytanie ich brata Baala skomplikowało się jednak, gdy Kamień, który miał być jego wiecznym więzieniem, został rozbity i podzielony na fragmenty. Horadrimowie spostrzegli, że podczas gdy odłamki nadal miały moc przyciągnąć esencję demona, nie można było go całkowicie ujarzmić.

Tal Rasha, dzisiaj już  legendarny Horadrimski czarownik, wysunął teorię, że śmiertelnik o silnej woli może być w stanie pomieścić Baala we własnej śmiertelnej duszy. Konflikt dwóch stopionych ze sobą istnień  miał oznaczać skazanie wybrańca na wieczne męki, lecz Tal Rasha podjął się tej ofiary mimo to. Przebijając pierś odłamkiem Kamienia Duszy, Tal Rasha przyjął w sobie esencję Baala, Pana Zniszczenia. Ciało maga zostało zakute w kajdany, unieruchomione łańcuchami, a następnie zakopane głęboko w grobowcu pod pustynią w krainie Aranoch. Ofiara Tal Rashy trzymała Baala w więzieniu przez długi okres czasu mimo faktu, że użyto tylko odłamka przeznaczonego mu Kamienia.[1]

Mimo upływających lat, Horadrimowie wątpili w trwałą skuteczność takiego rozwiązania. Jak podają dalej kroniki Jereda Caina:

„(...) wierzymy, że nasze zwycięstwo może być daremne. Jeśli Tal Rasha kiedykolwiek ucieknie, cała moc Baala połączy się z jego własną. Uwalniając świat od obecnego Zła, być może stworzyliśmy koszmar gorszy niż ten, który początkowo staraliśmy się powstrzymać…”[1]

Wyjątek z księgi „Wiązanie Trójcy”:

Tak się złożyło, że Trzech Najwyższych Złych zostało wygnanych w swej duchowej postaci do królestwa śmiertelników, a po dziesięcioleciach siania chaosu na Wschodzie, zaczęli być ścigani przez przeklęty Zakon śmiertelników - zakon Horadrimów. Horadrimowie używali artefaktów zwanych Kamieniami Dusz, aby uwięzić w ich środku esencję Mefista, Pana Nienawiści oraz jego brata Baala, Pana Zniszczenia. Najmłodszy z braci - Diablo, Pan Terroru - uciekł na Zachód.

W końcu Horadrimowie schwytali również i jego. Pochowali go pod starożytną, zapomnianą Katedrą. Tam właśnie spoczywa Pan Grozy i czeka na czas odrodzenia. Wiedzcie, że będzie szukał ciała młodego i mocnego - takiego, które jest niewinne oraz łatwe do kontrolowania. Wtedy powstanie, by uwolnić swoich Braci i ponownie rozniecić płomienie Wojny Grzechu....[2]

Ten artykuł jest zalążkiem artykułu. Możesz pomóc Diablo Wiki poprzez rozbudowanie go!

Zepsucie[]

Koniec Kamieni Dusz[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 "Natura Kamieni Dusz". Jered Cain ( Diablo I podręcznik)
  2. Diablo I
Advertisement