Diablo Wiki
Advertisement

700[]

  • Dowodzone przez Azmodana i Beliala, wiele pomniejszych demonów z Piekła przeciwstawia się Mrocznej Trójcy. Rebelia kończy się wygnaniem z piekielnych otchłani Diablo, Mephisto i Baala do świata Sanktuarium.

897[]

  • Archanioł Tyrael zbiera śmiertelnych bohaterów, aby utworzyć bractwo Horadrim. Ofiarowuje im Kamień Dusz i zleca im ściganie i uwięzienie Mrocznej Trójcy.

902[]

  • Mephisto zostaje pojmany w pobliżu dżungli Kehjinstan, a następnie uwięziony pod świątynią Zakarum, które później będzie znane jako Kurast.

803[]

  • Baal zostaje zlokalizowany na pustyni w okolicach Lut Gholein. Tel Rasha, przywódca Horadrimów, poświęca się aby uwięzić Baala w uszkodzonym Kamieniu Duszy.

912[]

  • Diablo zostaje pojmany przez grupę horadrimskich mnichów dowodzonych przez Jereda Cain. Mnisi zakopują Kamień Duszy Diablo w pobliżu rzeki Talsande w Khanduras, następnie budują klasztor z siecią rozległych katakumb w pobliżu tego miejsca.

918[]

  • Miasto Tristram rozwija się wokół klasztoru Horadrimów.

1080[]

  • Klasztor Horadrimów w Tristram zostaje opuszczony.

1100[]

  • Horadrimowie, bez żadnego zadania do wykonania, zajmują miejsce wśród legend.

1264[]

  • Władca ze wschodu, Leoric przybywa do Tristram i ogłasza się jego królem. Przekształca on dawno opustoszały klasztor Horadrimów w katedrę Zakarum. Jego doradca, Arcybiskup Lazarus, potajemnie uwalnia Diablo z jego więzienia
  • Walcząc, aby uniknąć opętania przez Diablo, Król Leoric doprowadzony jest do szaleństwa.

1265[]

  • Coraz bardziej obłąkany, Król Leoric zaczyna więzić a następnie mordować tych, którzy kwestionują jego przywództwo. Wypowiada wojnę królestwu Westmarch.
  • Diablo porywa i opanowuje jedynego syna Króla Leorica, księcia Albrechta.
  • Lachdanan, kapitan armii Króla Leorica, powraca po wyniszczającej wojnie z Westmarch i jest zmuszczony do zabicia Leorica. W ostatnich chwilach życia, monarcha przeklina Lachdanana i jego towarzyszy. Wkrótce po tym wydarzeniu, Lachdanan i strażnicy królewscy zostają zaatakowani przez Leorica, wskrzeszonego jako Król Szkieletów, w czasie próby pochowania go.
  • Arcybiskup Lazarus prowadzi grupę wieśniaków do katedry, gdzie pozostawia ich na pastwę krwiożerczego demona. Ludzie zaczynają uciekać z Tristram.
  • Samotny bohater przybywa do Tristram i pokonuje plugawego demona-rzeźnika.
  • Heros zabija Arcybiskupa Lazarusa i pokonuje Leorica.
  • Diablo zostaje pokonany przez bohatera, który następnie stara się uwięzić jego esencję w swoim ciele. Pomimo szlachetnych intencji, jego dusza szybko ulega wpływowi Diablo. Staje się on Mrocznym Wędrowcem, opuszcza Tristram tuż przed atakiem plugawych demonów na miasto.
  • Grupa bohaterów podejmuje się zadania pokonania Diablo i jego braci. Pokonują oni demonicę Andariel i wyruszają na wschód śladami Wędrowca.
  • Demon Duriel zostaje pokonany w grobowcu Tal Rashy; okazuje się, że Baal również został uwolniony.
  • Mroczny Wędrowiec ostatecznie przemienia się w Diablo; Mephisto zostaje zniszczony pod dżunglą Kurast przez grupę bohaterów.
  • Diablo zostaje pokonany. Jego Kamień Duszy wraz z tym należącym do Mephisto zostają zniszczone w Piekielnej Kuźni.
  • Baal i jego armia ruszają w stronę Góry Arreat.
  • Bohaterowie ruszają za Baalem na Szczyt Arreat, aby ostatecznie stawić czoła ostatniemu z Mrocznej Trójcy. Mimo, że udało im się pokonać Baala, jego demoniczna armia wciąż atakowała.
  • Anioł Tyrael odkrywa, że Baalowi udało się splugawić Kamień Świata ukryty w Górze Arreat. Zdając sobie sprawę, że nie może on zostać odnowiony, Tyrael niechętnie niszczy go. W rezultacie tego zdarzenia, potężna eksplozja niszczy Górę Arreat, pobliską okolicę, oraz pochłania armię Baala.

Szablon:Diablo3NetPlAuthor

Advertisement