Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III.Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III: Reaper of Souls.
Otwarta-glebokaszczelina

Otwarty portal do Głębokiej Szczeliny

Głębokie szczeliny - to specjalny rodzaj Szczeliny Nefalemów, który pozwala na przetestowanie swoich umiejętności wykraczających poza najwyższe poziomy trudności Udręki w grze Diablo III. Gracze mają 15 minut na zabicie odpowiedniej ilości potworów, a na końcu także Strażnika Szczeliny. Aby uzyskać dostęp do takiej szczeliny, gracze muszą zdobyć Klucz do Głębokiej Szczeliny od dowolnego strażnika normalnej Szczeliny Nefalemów.

Po zabiciu Strażnika w Głębokiej Szczelinie, gracze mogą porozmawiać z Urshi, która ulepszy ich legendarne klejnoty (szansa sukcesu zależy od różnicy między rangą klejnotu, a rangą szczeliny). Urshi oferuje swoje usługi tylko wtedy, gdy Strażnik zostanie pokonany na czas.

Głębokie szczeliny różnią się od tych podstawowych w kilku różnych aspektach:

  • Grając z większą ilością osób, każda z nich musi posiadać Klucz do Głębokiej Szczeliny, aby wziąć w niej udział.
  • Przed rozpoczęciem Głębokiej Szczeliny wszystkie pozytywne i negatywne efekty zostaną usunięte, a wszystkie czasy odnowienia zostaną zresetowane.
  • Każda Głęboka Szczelina ma 15 minutowe ograniczenie. Po tym czasie szczelina zamyka się, a postęp zostaje skasowany.
  • Potwory nie pozostawiają po sobie łupów. Jedyne nagrody jakie dostajemy to te, które wypadną po zabiciu Strażnika Szczeliny.
  • Gobliny skarbnicy nie mogą się pojawiać w Głębokich Szczelinach.
  • Aby pokonać szczelinę na czas, gracze muszą zabić (a nie tylko przywołać) Strażnika Szczeliny przed upływem czasu.
  • Gracze nie mogą wskrzeszać się w mieście, będąc w Głębokiej Szczelinie — tylko w punkcie kontrolnym lub przy zwłokach (pamiętaj, że jeśli gracz zginie w Głębokiej Szczelinie postacią Hardcore, ta śmierć będzie nieodwracalna). Z każdą śmiercią zwiększa się czas między wskrzeszaniem zwłok, z początkowych 5 sekund do 30.
  • Gracze nie mogą używać sztandarów gracza ani opcji teleportacji, jeśli wybrany gracz znajduje się w Głębokiej Szczelinie przed pokonaniem Strażnika Szczeliny.