Opis zadania[]

Ta ostatnia misja dotyczy samego Pana Grozy. Zadanie aktywowane jest przez Deckarda Caina w dowolnym momencie po zabiciu arcybiskupa Łazarza. Symbol pentagramu na piętnastym poziomie lochu zamienia się w portal do szesnastego poziomu, legowiska samego Diablo.

Piekielna komnata pełna jest Adwokatów oraz Krwawych Rycerzy, w tym rycerza Sir Gorasha – osobistego strażnika Diablo. W sali są cztery narożne pomieszczenia, z których tylko jedno jest początkowo otwarte. Pociągnięcie dźwigni z czaszką w tym pokoju otwiera drugie pomieszczenie, w drugim dźwignia otwiera dostęp do trzeciego, zaś trzeci pokój ma dwie dźwignie z czaszkami i obie należy pociągnąć, aby otworzyć czwarte i ostatnie pomieszczenie.

W czwartej sali na podłodze widoczny jest pentagram. Krąg  jest silnie strzeżony. Rząd Krwawych Rycerzy tworzy pierwszą linię, za nimi stoją Adwokaci. W samym środku kręgu znajduje się wróg oznaczony jako „Mroczny Lord”, którym jest sam Diablo. Używa on potężnego zaklęcia Apokalipsy i nie można go zamienić w kamień. Pokonanie go kończy tę opowieść.