Diablo Wiki
Advertisement

Charakterystyka[]

Diablo I - Czarownik

Portret Czarownika

Czarodziej jest członkiem starożytnego zakonu magów, biegłym w sztukach magicznych.

Chociaż wśród przesądnych i na ogół religijnych ludów Zachodu, praktykujących sztuki tajemne jest niewielu, to w czasie zagłady Tristram wielu przybyło do Khanduras z krain dalekiego wschodu. Wieści rozeszły się szybko nawet tam, chcieli więc na własne oczy przekonać się, jakie potworności  kryją się pod zrujnowaną Katedrą Tristram. Tajemne Bractwo Vizjerei, jedno z najstarszych i najbardziej dominujących klanów - magów Wschodu, wysłało wielu swoich akolitów, aby osobiście obserwowali mroczne wydarzenia rozgrywające się w Khanduras.

Vizjerei, znani ze swoich jaskrawo ubarwionych szat, żywo zainteresowani byli zarówno gromadzeniem wiedzy o demonach, jak i zdławieniem zagrożenia wynikającego z ich inwazji. Starsi Vizjerei mieli nadzieję, że ich akolici poznają sekrety mrocznego zła, którego narastanie wyczuwali na Zachodzie. Mieli również nadzieję na odnalezienie dawno zaginionych tomów wiedzy magicznej, podobno spoczywających głęboko pod katedrą. Ta pogłoska mocno podziałała na wyobraźnię czarodziejów również z innych frakcji.

Większość magii w Khanduras odzwierciedla się w  zaklętych przedmiotach i eliksirach. Czarodzieje ze Wschodu ze wszystkich innych profesji rozwinęli najlepsze zrozumienie posługiwania się magią oraz aktywnego rzucania zaklęć. i chociaż nowicjusz Vizjerei u progu swej drogi zna tylko kilka najprostszych zaklęć, to jest on zdolny do szybkiego wzrostu potencjału.

Wszyscy Czarownicy zaś posiadają zdolność ładowania swych magicznych kosturów poprzez czerpanie mocy z otoczenia i przekierowania jej na owe narzędzie.

Źródła[]

Diablo I (Podręcznik do gry)

Advertisement