FANDOM

Podobnie jak Tathamet był największym złem, on był największym dobrem. Mówi się że z jego resztek zbudowane jest Królestwo Niebios.
 Tyrael o Anu.[źródło]

Anu — jak głosi legenda, pierwszy w Tworzeniu. Toczył walkę z Tathametem, Największym Złem, a ta walka doprowadziła do śmierci obydwu z nich.

Biografia

Na początku nie nie było niczego oprócz Anu. Był on sumą dobra i zła. Ale chciał odrzucić zło długo się do tego przygotowywał aż wreszcie mu się udało, ale zanim się obejrzał zło wyrzucone z niego uformowała się w istotę zwaną Tathametem, który był pierwszym Największym Złem. Wtedy zaczęli walczyć ze sobą w nieskończoność światłość uderzała w ciemność. Nareszcie po wielu tysiącach lat każdy nich zadał ostateczny cios, ciała ich się rozsypały, z ciała Anu zostało stworzone Królestwo Niebios oraz Aniołowie, a z ciała Tathameta Płonące Piekła, lecz Najwyższe Zło miało jeszcze siedem głów, trzy główne i cztery poboczne. Z trzech głównych uformowały się ciała Diablo, Mefisto oraz Baala, a z czterech pobocznych uformowały się ciała pomniejszych złych Andariel, Duriela, Azmodana i Beliala.

W grze

Diablo III

Tyrael wspomina o nim oraz o Tathamecie podczas szturmu na Niebiosa.

Występowanie