Diablo Wiki
Advertisement
Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II.

Andariel, Pani Cierpienia – jedna z Pomniejszych Złych. Pomogła Mrocznemu Wędrowcowi w Klasztorze Łotrzyc, który splugawiła. Swe siedlisko ma w katakumbach pod klasztorem, gdzie wybudowała tam swój tron z kości niewiernych. Andariel jest siostrą Duriela.

Biografia[]

Powstanie[]

Gdy Tathamet poległ z rąk Anu jego cielsko zrodziło Płonące Piekła, a siedem głów uformowało się w osobne byty. Trzy największe, zwane "Wyższymi Złami" zrodziły się w kolejności od najstarszego w: Mefista, Baala oraz Diablo. Natomiast mniejsze głowy, zwane "Pomniejszymi Złami" najpierw stały się Azmodanem i Belialem, przedostatnia Durielem, a ostatnia z nich miała być znana jako Andariel.

Ta była najsłabszym z demonów jaki kiedykolwiek się pojawił, lecz wybrała sobie najbardziej pierwotne cechy w postaci cierpienia. Zajmując Wymiar Cierpienia uczyniła z niego swoje królestwo, by następnie sprowadzać cierpienie na anioły. Andariel stworzyła liczne demony płci żeńskiej, prawdopodobnie była nawet pierwszą demonicą w historii, co by oznaczało że to właśnie od niej wywodzą się rozmaite demony jak sukkuby czy nawet Cydea, ukochana Azmodana.

Podczas gdy córka Mefista - Lilith - i porucznik Tyraela imieniem Inarius stworzyli Sanktuarium mające być strefą neutralną wobec Wiecznego Konfliktu Pani Cierpienia widziała w Nefalemach zagrożenie dla Piekieł, a w powstałych od nich ludziach nic nie warte istoty. Prawdopodobnie głosowała za zniszczeniem Sanktuarium oraz renegatów i ich potomstwa.

Mroczne Wygnanie[]

Pomniejsze Zła nie były zachwycone zainteresowaniem Wyższych Złych dziejami ludzkości, wściekli, że Wieczny Konflikt wydawał się być przez nich zapomniany. Kierowani przez Azmodana i Beliala, Pomniejsze Zła knuły za plecami Diablo, Baala i Mefista w celu wyeliminowania ich. Na początku Andariel i Duriel nie byli pewni, czy chcą brać w tym udział, bojąc się potencjalnych konsekwencji konfliktu. Belial jednak, przekonał ich. Plan zadziałał, a Andariel zachwycał poniżający koniec Diablo. Mimo sukcesu, pakt zawarty pomiędzy Pomniejszymi Złymi niedługo upadł ze względu na konflikt Azmodana oraz Beliala, którzy walczyli o pozycję najwyższego władcy Piekieł. Wspomagała Złych wiele lat, jednak z czasem straciła wiarę w ich plany.

Powrót Trzech[]

Niemal trzysta lat po Mrocznym Wygnaniu, Diablo wydostał się z jego więzienia pod Katedrą Tristram, kierując się na wschód, by ponownie spotkać swych braci - Mefista i Baala. Andariel oraz Duriel doszli do wniosku, że Wyższe Zła niedługo odzyskają swoją władzę w Płonących Piekłach, więc postanowili postarać się o łaskę Pana Grozy poprzez ochronę jego ludzkiego "naczynia". Andariel była wysłana przez samego Diablo, by najechać na klasztor Sióstr Niewidzącego Oka. Miało to zablokować przejście przez góry do wschodnich ziem Aranoch. Podczas ataku na Klasztor Łotrzyc mnóstwo sióstr poległo, a wiele z nich zostało przemienione w demony służące Andariel.

Jej mroczna potęga opętała część Mrocznego Lasu. Kiedy Diablo minął przejście, władza Andariel nad okolicą była już jasna.

Przejęła kontrolę nad Łotrzycą zwaną Moreiną, jedną z najznakomitszych wojowniczek zakonu, która brała udział w upadku Diablo w pierwszej części gry. Zniszczona Moreina, zwana teraz Krwawą Orlicą służyła Andariel i wskrzeszała poległe Łotrzyce, by tworzyć armię nieumarłych.

Okrutny okres władzy i mordu Andariel nie trwał jednak długo. Grupa bohaterów tropiących Diablo dotarła do klasztoru okupowanego przez Andariel, by stawić jej czoło na czwartym poziomie katakumb. Uderzała ich nie tylko fizycznie, a zarazem emocjonalnie. Wypełniając ich poczuciem smutku, straty, zdrady, winy, karmiła się ich złością i cierpieniem. Mimo bólu wywołanego atakującym, bohaterom udało się pokonać Andariel, wysyłając ją spowrotem do Płonących Piekieł.

Córa Nienawiści[]

Andariel nie udało się pokonać bohaterów goniących Diablo, jednak kupiła mu wiele cennego czasu. Mimo śmierci, zniszczenie jakim ogarnęła Mroczny Las pozostało, a Upadli rozgościli się po całej okolicy.

Skutkiem działań Adrii, dusza Andariel ostatecznie znalazła się w Czarnym Kamieniu Dusz. Ponad 20 lat po jej upadku, została połączona z Diablo, działającym teraz jako jedno Najwyższe Zło. Po porażce Diablo, wszyscy władcy Piekła wrócili do Czarnego Kamienia Dusz, ich dusze wrzeszczące o uwolnienie. Kamień został zniszczony przez Maltaela w celu pokonania Nefalema, jednak nie udało mu się, co doprowadziło do uwolnienia Diablo wciąż złożonego z duszy Andariel i innych Złych. Po pokonaniu Diablo dusza Andariel zdołała się od niego uwolnić, tak jak dusze innych Złych.

Andariel w Diablo IV

Concept art Andariel w Diablo IV.

W grze[]

Diablo II[]

Występuje w grze Diablo II. Jest głównym bossem w Akcie I i można ją spotkać na 4 poziomie Katakumb. Pierwsze pomieszczenia wypełnione są upadłymi i piekielnymi sługami. Zwykle najlepiej wyczyścić pomniejsze potwory, by potem skupić się na samej Andariel. Po zabiciu bossa możemy przenieść się do Lut Gholein.

Diablo IV[]

Andariel pojawia się w grafikach koncepcyjnych gry. Można również zauważyć ją jako bossa w zwiastunie klasy Łotrzyc. Możemy zatem wnioskować, że jest jednym z bossów nadchodzącej części serii.

Porady[]

Jeżeli gramy postacią dystansową wykorzystaj jeziorko w drugim pomieszczeniu i biegaj wokół niego i strzelaj w demonicę.

Ciekawostki[]

  • Za czasów patcha 1.08 Andariel w szale wybiegała z komnaty gdy wchodziliśmy do 4 poziomu katakumb;
  • Gdy ją zabijemy staje w olbrzymim słupie płomieni i zewsząd spadają kamienie.
  • Pierwotnie Lilith miała być córką Andariel. Kanoniczna historia została jednak zmieniona z uwzględnieniem powstania Andariel z głów potwora, czyniąc Lilith jej siostrzenicą.
  • W angielskiej wersji językowej, głosu Andariel użyczyła Lani Minella, która podłożyła głos również pod Krwawą Orlicę oraz Hrabinę. Wszystkie z tych bossów znajdują się w Akcie I.
Advertisement