Diablo Wiki
Advertisement

Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo II.Temat tego artykułu pojawił się w grze Diablo III.

Żelazne Wilki – gildia, występująca w Diablo II i Diablo III. Są to najemnicy działający w Kadżystanie jako zorganizowana grupa wojowników pod przywództwem odważnej Asheary. W Diablo II są to magowie, wyposażeni w ekwipunek podobny do Czarodzieja z Diablo I. W trzeciej odsłonie serii ich wygląd zmienia się diamentalnie. Nie są to już adepci magii, a wojownicy ubrani w uniformy dopasowane do klimatu panującego w Kaldeum.

Historia[]

Ochrona Kurast[]

Po pojawieniu się potworów w roku 1265, mieszkańcy miasta Kurast poprosili Żelazne Wilki o pomoc oraz zapewnienie ochrony miastu. Asheara zajęła jeden z większych domów i tam stworzyła kwaterę główną najemników. Po przybyciu bohaterów, Asheara służyła im radą a także pomocą w postaci swych najemników.[1]

Poszukiwania następcy tronu[]

Niedługo po śmierci Mefista i oczyszczeniu Kurast z plugactwa Zła, Żelazne Wilki zostali poproszeni przez mieszkańców miasta Kaldeum o znalezienie następcy tronu po śmierci cesarza Hakanie I. Poszukiwania zakończyły się sukcesem i władzę w mieście objął Hakan II.[2]

Działalność w Kaldeum[]

Po przejęciu władzy przez nowego cesarza, Żelazne Wilki zostały zwerbowane przez władcę i wraz z Gwardią Królewską dostała zadanie pilnowania porządku w mieście. Podczas ataku kultystów i sił Beliala – Władcy Kłamstw, Żelazne Wilki zbierały w grupach uchodźców oraz mieszkańców Kaldeum by ocalić ich przed piekielnymi kulami, które spadały z sklepienia nieba. Wielu z nich także brało udział w walce z opętanymi gwardzistami. Po pokonaniu Władcy Kłamstw i jego sług, Żelazne Wilki pozostali w mieście.[3]

Źniwiarze[]

Kilka miesięcy po klęsce Beliala, Źniwiarze zaatakowali Kaldeum. Tyrael i Nefalem nakłonili Żelazne WIlki do obrony miasta, tak jak ci zrobili to za czasów walki z Władcą Kłamstw.[4]

Znani członkowie[]

Diablo II[]

  • Asheara – przywódca Żelaznych Wilków.
  • Barani
  • Jabari
  • Raldin
  • Telash
  • Ajheed
  • Naphet
  • Phaet
  • Haphet
  • Rhadge
  • Scorch
  • Khaleel
  • pozostali bezimienni najemnicy stacjonujący w Kurast

Diablo III[]

  • Asheara – przywódca Żelaznych Wilków.
  • Jarulf – kapitan.
  • pozostali bezimienni najemnicy stacjonujący w Kaldeum

Przypisy[]

  1. Diablo II, Akt III
  2. Diablo III, Cienie na pustyni (podczas rozmowy z Ashearą)
  3. Diablo III, Akt II
  4. Diablo III: Reaper of Souls, Akt V
Advertisement